Monday, December 27, 2010

iSu PondaN?!

Menjadi gay atau pondan bukanlah pilihan mana2 individu pun...sape yg nak jadi abnormal kan? sume org nk yg the best dlm hidup....

Aku pun x pasti kecelaruan naluri ni disebabkan faktor biologi or upbringing..kalo de faktor biologi pun aku tetap memandang faktor surrounding & cara seseorang kanak2 tu dibesarkan menjadi faktor utama...

Kat cni peranan mak bapak sgt penting....x bley nak menyalahkan gay/pondan tuh 100%....yg salahnya kalo dorg buat benda dillarang cam seks liwat etc.....

Nak hidup dlm komuniti normal, mendampingi org2 normal & berusaha nk menjadi normal bukanlah perkara mudah bagi mana individu yg kecelaruan naluri nie...aku anggap ini adalah dugaan Allah yg sgt besar..... hanya mereka yg mengalami je tau camne payahnye.....







Yang aku salute tu..ada jugak pondan yang nampak iras2 pmpuan dan sekali pandang tak cam kata tuh bukan pmpuan...dan yang lawaknya lagi cun dr pmpuan...Kalau tak percaya tengok sendiri...


BOLEY TAHAN LAA KAN??? HEHEHEH
Golongan pondan ni slalu ja kena hina..kena caci...kesian jugak kadang2..yelah bukan mereka pinta untuk jadi pondan...dah naluri mereka lebih berat kepada keperempuanan...yang dok jadi masalh sekarang ni..golongan pmpuan plak dok gatai nak jadi laki...kenapa la manusia ni susah sangat nak bersyukur??!!

Yang pasti islam telah melarang sama sekali pmpuan berperilaku seperti lelaki dan berlawanan dengannya...

Ada hadis Nabi Muhammad tu, baginda bersabda;

Seorang yang melakukan liwat kaum sejenis, mandilah dengan segala air yang ada di muka bumi ini, dia tetap hina sampai hari kiamat.Maksud dia dalam keadaan tak suci dan bersih.

Jom kita tengok dulu apa pandangan Islam dalam Hukum menukar jantina. Hukum menukar jantina adalah HARAM dan berdosa kecuali dia dilahirkan dengan 2 alat kelamin atau alat kelamin yang tidak jelas (Khunsa). Dalam kes ini, pembedahan boleh dilakukan dengan nasihat doktor yang pakar berdasarkan mana satu jantina yang lebih dominan (kecenderungan) seksnya.
Sekiranya dia lahir secara normal & mempunyai alat jantina yang jelas, HARAM menukarnya sesuka hati kerana Allah yang maha mengetahui telah memciptanya dengan sempurna. Sekiranya berlaku juga pembedahan, maka setelah kematiannya, dia akan diselenggarakan mengikut pendaftarannya di dalam kad pengenalan atau surat beranak. Sekiranya termaktub lelaki, walau pun jantinanya telah di tukar maka ia akan kembali kepada hukum asalnya sebagai seorang lelaki. Abu Daud meriwayatkan kata-kata Ibn Abbas r.a. bahawa Rasulullah saw melaknat kaum lelaki yang memakai apa yang dipakai oleh kaum wanita & juga kaum wanita yang memakai apa yang dipakai oleh oleh lelaki.


So, the moral of the value nya kat cni...kita kena muhasabah diri kita.Moge golongan ni...dapat kembali kepangkal jalan..xde sape yg ley ubah mrk, melainkan mrk sendiri cube utk berubah..kite xley nak pakse dorang...xley nak tuka hormon dorang...coz hormon dorang mmg dah betul..cume mrk celaru..celaru ant nafsu..keinginan...
SILA LIKE

No comments:

Post a Comment