Saturday, December 11, 2010

TOKEK MAHAL

Pernah tak dengar pasal tokek? PK gerenti msti semua pernah dengar...yelah harga tokek kan tinggi..kalau sapa jumpa tokek yang besar bleh jadi jutawan segera tau..huhu
 Tokek rumah atau cicak besar bernama latin Gekko gecko dikenal di beberapa tempat dengan sebutan berbeda, misalnya tekek atau tokek, (Jawa), tokok (Sunda), dan tokay gecko atau tucktoo (Inggris).

PK dengar pasal tokek sebenarnya dari busyuk PK...
tyme dgr jaa..terus excited...besa lah PK kan MATA DUITAN...sebut pasal duit ni...PK tengah kopak giler skang..hehehhe( melalut)

PK terlalu excited sampai termimpi2..asyik mimpi jumpa tokek jaa..
bukan mimpi tuh jaa..mimpi jadi kaya, pastuh bleh kawen..hantaran plak dapat RM50 000 rgt...coz duit hasil jualan tokek tuh PK bahagi half2 dgn busyuk PK. jadi dia guna det tu la untuk kawen..
jeng3..sedar2 jaa dah subuh...
tamatlah inpian PK tadi..sob3...
untuk sesapa yang x kenal tokek ni meh PK tunjukkan..
ni la tokek...
tokek ni adalah spesies cicak hutan..
tapi saiz tokek sure2 lah besar dr cicak kat umah korang tuh...
semua org pakat dok buru tokek..yelah sapa la bodoh sangat x nak jadi jutawan segera kan...

tapi tokek ni bahaya ooo..
kalau dia gigit..jgn harap dia senang2 jer nak lepaskan tgn korang...kalau penghidap AIDS/HIV yang kena gigit alhamdulillah laa...sebab air liur tokek walaupun beracun tapi sangat mujarab untuk penghidap AIDS/HIV...sebab tuh laa harga tokek tinggi...PK pn tak taw la setakat mana kesahihan fakta ni..tp yang tulah antara penyebab semua org dok cari tokek..alamtnya..makin menjadi2 la seks rambang di negara kita ni yea...ngenge~(jgn marah)
bagi yang dah terkena gigitan tokek ni...nak lepaskan dari gg dia tuh korng rndamkan tgn korang dalam air..atau pun titik ja cuka kat mata dia..hehheheh
tokek ni ada macam2 jenis..dan macam2 saiz..lagi BESAR lagi MAHAL...FUYOOOOO..PUYOO...PUYO....
TAMBAH2 KALAU 300 G KE ATAS..

tokek ni jugak sering muncul juga di kebun, gedung, di rumah pn bleh..sebab dia akn makan cicak2 yang wujud kat umah korang tuh...dia ni makan serangga...
.
Apa yang menjadikan tokek mahal harganya? Hal itu ternyata bukan karena suaranya tetapi kerana kandungan nya...ada orang indon cakap la....kawan fB PK
ni perbualan PK ngan dia..

pk: boley gak cariin saya tokek yang namanya cicak hutan tuh bila mass balek indonesia..
mass: boley aja...kapan aja buat kamoo..
PK: (dengan seronoknya) napain harganya mahal sekali
mass; ianya boleh rawat penyakit aids..lidah sama empedunya bole rawat aids sama hiv..
PK; ohh gitu..makaseh yaa mass atas wawancaranya..(heheh suara ngada2)
PELBAGAI SPESIES TOKEK  



 








CANTIK TAK???? SPESIES YANG TERTENTU MAHAL TAU HARGA NYA.....


TOKEK dipanggil tokek sebab bunyi nya..tokek akan mengeluarkan bunyi..'tokekkk' 'tokekk'..sebab tu lah ianya di panggil tokek..hehhe( lawak kan)

tokek yang terbesar di jumpai di hutan kalimantan...

Tokek raksasa seberat 64 Kg yang ditemukan remaja di hutan perbatasan Kalimantan Timur dan Malaysia ini kabarnya laku Rp 179 milia
 
yang paling membuatkan PK tensyen ni..umah PK berlambak sangat tokek ni..maklumla umah PK kan dalam rimba..hehheh..
tapi semuanya yang kecik2..pendek kata x bernilai laa..bawah 200g...
ba PK nak tgkap..tp laju giler dia lari kalah watson nyambek...
tensyen btul...

k lah..sekian saja pasal tokek..jgn baca jaa..rajin2 lah comment...hehehhe
kalau jumpa...jgn lupa belanja kengkawan ni...huhu
SILA LIKE

3 comments:

  1. Owh ni rupenye tokek.. Igtkan ape..
    Follow me k.. haha

    ReplyDelete
  2. ye..ni lah rupa tokek yang mahal tuh...

    ReplyDelete
  3. sye ade bela cicik tokek ni
    dh lapan tahun bela.
    klau nk kn
    kepastian blh
    wssp sye.0177185704
    xjual sbb xpercaye
    dgn kabar angin.yg ckp hrganye
    berjuta ringit

    ReplyDelete