Monday, December 13, 2010

Pernah tak rasa sakit hati dengan seseorang yang kita rapat?

PK jamin mesti ramai yang selalu rasa perasaan ni kan??kadang2 kita tak bermaksud pun nak bagi hati kita sakit kat dia..tapi dia yang mnyebabkan hati kita ni nak tersakit jugak...kat dia...
macam mana tuh nak buat ek???

PK ada 5 kepantangan yang PK x suka...kalau dia cakap juga memang akan makan dalam limpa berulamkan jantung laa...

  • bila orang cakap PK gemok..
Memang PK akan sakit hati gila2..yelah ..bukan gemok sangat pn..70 kg jaa..hehehhehe..hal berat tuh x kisah laa..tp x suka laa kalau jadi bahan gurauan..dlm hati pK sapa yang kata pk gemok, pk akan doa dia dapat pasangan yang gemok jugak..(biar padan ngan muka dia)..yelah sapa kt dunia ni x nak jadi cantek kan???msti semua tingin sangat2 kan??tapi nak buat camne kan ?? dah jadi gemok..jadi, bersyukurlah dengan apa yang kita ada..........


  • kalau ngutuk pk even pk x penah kacaw hidup dia
statement di atas tuh bisa menaikkan darah pk nih kalau depa sengaja atau x sengaja termengata dekat pk walaupn pk x penah kacau dia atau tok nenek moyang dia atau yg seangkatan dengannya.. yelah..sapa x bengang beb!!!!!!!!!!! benda ni besa jadi kat pk laa...dengan class mate pk..pk x penah pun usik dia ka, ngata dia ka(tp kalau cakap pasal apa yang dia bt dkt pk tuh termengutuk la jgk), tp dia ni dok mai serbu pk...dok ngata kat belakang pk..apalah yang depa ni x puas hati sgt2..pelik betoi laa...jga tepi kain hampa dah laa..toksah kacau org len noo...

  • kalau orang kedekut ngan pk
kalau sesapa yang kedekut ngan pk hampa ni hampa akan perasan laa yang pk pun kedekut ngan hampa...dah dr azali lg pk mang macam tuh...pk ni akan kedekut dengan sapa yang kedekut ngn pk..jadi the moral of the story ..jgn dok kedekut ngat ngan pk kalau hampa x mau tgok pk kedekut 300 kali ganda daripada hampa...hehek
  • bila orang x kenang budi pk
pk cukup tensyen kalau apa yang pk buat x dihargai...benda ni memang selalu la jadi..x kisah la ngan sesapa pun..kawan ka, family ka... kadang2 kita ni susah payah buat keja dia walaupun kita x dak kena ngena lgsung dgn reja tuh..tp disebabkan kesian..kita bt la jgk..luangkan masa, tenaga, rehat demi reja dia tuh....tp dia bleh plak x hargai..malah dok potpet2 kat kita...complain laa...(sakit hati toi laa)....ni la susah sanagt kalau jadi org yang senang kesian ni...(perasan bek)..ni yang kadang2 asa macam nak jadi jahat ni ( terikut peanagi setan plak)

  • sakit hati bila org x paham apa yang pk asa dan apa yg pk sampaikan
kadang2 agak tensyen laa jugak bila org asyik x paham kita ..mgkin kita ni yg bermasalah sampai orang jadi susah nak paham diri kita kot...tp kadng2 cb lah kita dok kat tempat org yang bermasalah tuh..mgkin kita akan lebih paham..jdi, cb lah paham perasaan org sekeliling yaa...



so, any komen??? korang penah asa tak macam apa yang pk asa???....kalau penah share2 la ea.. SILA LIKE

No comments:

Post a Comment